ماه رجب
نورهدایت
قرآنی و مذهبی

باسلام وادب وتحیت ودورود فراوان بمناسبت حلول ماه با عظمت رجب المرجب، لغت‌ شناسان‌ واژه‌ رجب‌ را به‌ عظمت‌ معنا كرده‌اند، و مرجب‌ به‌ معنای‌ "مورد عظمت‌ قرار داده‌ شده‌" می‌باشد. رجب‌ هفتمین‌ ماه‌ از سال‌ قمری‌ است‌. بدین‌ جهت‌ بدان‌ رجب‌ المرجب‌ گفته‌اند كه‌ قبایل‌ عرب‌ بدوی هم برای آن‌ ماه‌ احترام‌ زیادی قایل‌ بوده‌ و آن‌ را بزرگ‌ می‌شمردند و جنگ‌ را در آن‌ ماه‌ جایز ندانسته‌ و یكی‌ از ماه‌های‌ حرام‌ شمرده‌ می‌شد.

بعد از ظهور اسلام‌ بدان‌ "شهر اللّه‌" گفته‌ و تعظیم‌ می‌نمودند. در آموزه‌های‌ دینی‌ ماه‌ رجب‌ از جایگاه‌ و اهمیت‌ خاص‌ برخور دار است‌ كه‌ حكایت‌ از عظمت‌ این‌ ماه‌ دارد در روایتی‌ آمده‌ است‌، ‌: "رجب‌ نام‌ جویی‌ است‌ كه‌ از عسل‌ شیرن‌تر و از برف‌ سفیدتر است‌، هر كه‌ در این‌ ماه‌ روزه‌ دارد، از آن‌ جوی آبش‌ دهند".واعمال فراوانی برای این ماه ذکر شده که افضل آنها روزه داری وذکر استغفار وتحلیل است. التماس دعا غلامرضا ایمانی 1393/02/13

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : شنبه 13 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 12:46 :: توسط : غلامرضا ایمانی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شمیم هدایت و آدرس gholamreza imani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 443
بازدید کل : 22373
تعداد مطالب : 210
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


403